dimarts, 4 de juliol del 2017

Una mica de ciència...

Encara que sigui estiu, no és excusa per deixar de banda la ciència, així que us passo l'habitual resum d'articles i ràdios d'aquestes últimes setmanes.

A l'ARA parlava de possibles (i sorprenents) usos mèdics de substàncies que actualment s'usen com drogues recratives (com la ketamina i l'èxtasi) i d'una nova tendència en els tractaments del càncer, al voltant de les teràpies personalitzades.

Mentrestant, a El Balcó de la SER vaig dedicar els meus cinc mintus setmanals de ciència a l'autisme i a buscar genomes en la pols.

Seguint amb la ràdio, a La nit dels ignorants (minut 48), ahir parlava deu minutets de Ramón y Cajal i el seu impacte en la ciència, i a partir d'aquí de ciències i lletres, el cervell, què fer amb les nostres vides i molt més.

Aquí podreu llegir una tentrvista que em van fer fa poc on també surten els mateixos temes, i unes quantes coses més. I més o menys relacionat amb tot això, a l'ARA em van entrevistar per un article sobre científics-escriptors (o escriptors científics), que si aneu seguint el blog ja sabeu que és un tema que m'agrada defensar.

I acabo amb el vídeo sencer de la meva participació les conferències organitzades per la Fundació Grífols sobre les implicacions morals de manipular l'ADN (el nostre, sobretot), resumides aquí. Si teniu tres quarts d'hora i voleu saber més sobre el CRISPR/Cas9 i les portes que està obrint, a la xerrada intento resumir l'estat de la qüestió i plantejar alguns dubtes ètics, entre ells la pregunta del títol de la sessió: hem de posar límits a l'edició genètica? 


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Just el vídeo que et demanava! Ara només falta que trobi el temps per veure'l :P

Salvador Macip ha dit...

Ideal per fer la migdiada, Pons! ;)