dimarts, 18 d’octubre del 2016

Ramón y Cajal. Ara i Aquí

Ahir va fer 82 anys de la mort de Santiago Ramón y Cajal. Per pura casualitat, aquesta setmana arriba a les llibreries el meu darrer assaig, Ramón y Cajal, part de la col·lecció Ara i aquí que acaba d'estrenar Angle Editorial.

És un llibre molt especial per a mi. Primer, és una biografia (molt heterodoxa) d'un personatge que admiro molt. Però, a més, hi he posat molt de les meves pròpies experiències, fins al punt que a la vegada és gairebé una (mini) autobiografia. I, per arrodonir-ho, he aprofitat per parlar d'una sèrie de temes relacionats amb la ciència i la societat que tant a Cajal com a mi (com a molta altra gent!) ens interessen i ens preocupen.

El resultat és una barreja particular, el llibre més personal que he escrit fins ara, molt diferent a tots els altres (tot i que això em passa gairebé cada vegada!). Interessarà a qui tingui ganes de conèixer millor el personatge, però també a qui vulgui pensar una mica sobre on som i cap a on anem. Hi ha força ciència, és clar, però l'objectiu aquesta vegada no ha sigut la divulgació, com en llibres anteriors (tot i que explico tan planerament com puc les gestes de Cajal al laboratori), sinó fer un retrat i una comparació de dues societats separades per un segle.

Espero que us interessi la proposta. Si us el llegiu, ja em direu què us ha semblat.


2 comentaris:

Sergi ha dit...

Aquest sí que el buscaré, segur que serà més fàcil de trobar. No conec gaire la figura de Ramón i Cajal, no eren unes beques això? No, és broma. Però realment no conec massa la seva història i la proposta, tal com la planteges, em sembla interessant.

I com que estic llegint un Murakami, també toca llegir-ne un de teu, no?

jomateixa ha dit...

Jo també vaig veure la sèrie a la tele :) encara que no era la meva vocació.
De moment només he llegit la presentació, però m'han agafat moltes ganes de continuar :D