dijous, 28 de febrer del 2013

Defensant les biblioteques

El llibres i companyia és el blog d'un grup de 43 biblioteques de les comarques gironines coordinat per l'Esther Suriñach. Una de les coses que pengen són unes entrevistes de set preguntes a escriptors, totes elles al voltant de la seva relació amb les biblioteques. La secció es diu 7 de saber i ha comptat ja amb la participació de gent com Joaquim Carbó, Vicenç Pagès Jordà, Bel Olid o Marta Rojals. Són breus i interessants, feu-hi un cop d'ull.

Aprofitant que avui fan un club de lectura dedicat a "Girona i la Literatura", conduït per Marta Morera a la Biblioteca Pública de Girona a les 18:30, on parlaran d'Ullals, ens han fet les set preguntes també a nosaltres. Aquí podeu llegir les meves respostes, que m'han sortit com una mena de defensa del paper social de les biblioteques, i aquí les del coautor, en Sebastià Roig.

5 comentaris:

Josep ha dit...

Ostres, ha de molar que parlin de tu al club de lectura.

Garbí24 ha dit...

El que no es faci a girona.....

Assumpta ha dit...

Molt bé, Salvador, trobo que tens tota la raó... en això coincidim: les biblioteques són llocs necessaris, mig màgics, bons, positius :-))

La meva germana, quan estudiava la primera carrera (Geografia i Història) va treure una beca de Biblioteca per la Central (la de Plaça Universitat) unes 15 hores setmanals... i li agradava tant que deia que havia equivocat la carrera!! ;-))

Actualment segueix igual de "boja" per les biblioteques, de tal manera que ella gestiona els carnets de tota la família. Sap quins llibres tens demanats, quan s'han de tornar o renovar... i ella va fent totes les gestions, tan per Internet com presencials. Si ella vol un llibre però ja té el límit, doncs el demana amb el carnet de la mare, el meu, el del meu marit... això fa que jo a vegades tingui en préstec llibres d'Introducció al xinès, o coses rares seves... Ara bé, quan jo en vull un, el seu servei és boníssim, ràpid... És un "xollo"! :-DD

D'altra banda, veig que la teva dona i tu teníeu infinitat de coses en comú. Estàveu més que predestinats, mare meva!! :-))

Deric ha dit...

Ostres, llàstima d'haver-m'ho perdut!

jomateixa ha dit...

Tinc l'ordinador espatllat i hi he fet un cop d'ull ràpid des de la feina.
Sembla molt interessant, tant la pàgina com les set preguntes a escriptors. Quan pugui hi dedicaré una bona estona.