dijous, 26 d’abril del 2012

El dia dels enamorats (literaris)


Em va semblar molt bona la idea d'El Punt Avui de demanar a una colla d'escriptors que expliquéssim quin era el nostre llibre d'amor preferit (al cap i a la fi, Sant Jordi és el nostre dia dels enamorats, oi?). No sé si vau veure el suplement, però us penjo aquí la plana on confesso (per primer cop en públic) l'impacte que va tenir Werther en la meva carrera literària. Sense Goethe no hi hagués hagut Hipnofòbia, suposo! Aprofiteu i llegiu què diuen els altres companys de plana, és divertit.

11 comentaris:

Sergi ha dit...

Jo no sé si sabria contestar aquesta pregunta. Almenys ara mateix no me'n ve cap al cap, el que passa és que em fixo en altres coses, malgrat en molts llibres s'explica una història d'amor.

El que no sé si concedir-te és que Sant Jordi és el nostre dia dels enamorats... en realitat, el dia dels enamorats és Sant Valentí, però com que l'han convertit en una festa de Corte Inglés, molts de nosaltres passem (tants d'altres no). Sant Jordi és un dia per expressar l'amor, però roses i llibres també es regalen a familiars i amics, fins i tot companys de feina, sense qua això impliqui l'amor per cap banda, almenys l'amor romàntic que descriuria l'enamorament.

Apa, ja he aixafat la guitarra per avui, ja puc estar tranquil.

jomateixa ha dit...

Així que tenim un llibre romàntic amagat al calaix...

Xavier Aliaga ha dit...

Eiiiii, he guanyat!! Vaig ser un dels quatre que va votar "El amor en los tiempos del cólera". Perdoneu l'eufòria, però m'ha fet il·lusió.

Gràcies, Salvador, perquè ací baix no tinc accés al suplement. A

Salvador Macip ha dit...

XeXu, els catalans celebràvem SJ com a dia dels enamorats abans que SV, que és una tradició del nord d'Europa que ha arrelat molt a ESpanya a travé d'Estats Units. Són totes dues tradicions relativament modernes, si no m'erro, amb la idea de moure diners ben present, és clar. Que cadascú triï la que més (o menys!) li agradi.

jomateixa, i allà es quedarà... ;)

Xavier, la del García Márquez era la meva segona opció. També la vaig llegir d'adolescent i em va afectar molt, però el Werther té l'honor d'haver estat el primer...

Xavier Aliaga ha dit...

Conste que la teua primera opció també estava molt ben parida.

carina ha dit...

Sense cap mena de dubte, hagués triat El amor en tiempos del cólera, la millor història d'amor que s'hagi escrit mai, o no...

Yáiza ha dit...

Hums,... ho sento molt, però no llegeixo absolutament res de la plana! No puc fer la imatge prou gran. Mmmm... el meu llibre d'amor preferit? Ai, no sé. És que sóc una nyonya i totes les novel·letes romàntiques m'agraden! Tinc més presents un parell de pel·lícules romàntiques... com que una esta basada en una novel·la (que no he llegit), la diré. Orgull i prejudici, Jane Austen. Visca els clàssics! (prometo llegir-la algun dia... quan sigui vella!)

Assumpta ha dit...

Ostres, tu! Tens predilecció per les històries d'amor que acaben malament?

Per cert... a tu la gent et respecta molt... A mi em van estar donant la pallissa fins que vaig treure les paraules de verificació. A tu ningú et diu res. El món és bastant desigual.

YÁIZA: Botó dret damunt la imatge, copia la url, l'enganxes a una nova pestanya i ho fas tan gran com vulguis :-)

Assumpta ha dit...

Ah, a mi també m'encanten els clàssics, apa, ara trio Jane Eyre,de Charlotte Brontë :-)

Salvador Macip ha dit...

Assumpta, he fet la prova de desconnectar les paraules de verificació i en tres dies he rebut tres comentaris de spam. Ho sento, les torno a posar! I no és cert que no em donin la pallissa: tu ho acabes de fer! :)

Assumpta ha dit...

Ostres, això és donar la pallissa? Però si a mi no em molesten aquestes paraules, jo les veig bé, i n'era partidària, que les tenia posades :-)

Res, va ser un atac d'enveja hahaha...