dimecres, 4 de gener del 2012

Faig tard...

...a escrirue un post de comiat de l'any (o de benvinguda del següent), i suposo que això és un bon resum de com ha estat el 2011 per a mi: intens. Vaig començar-lo apuntant-me a col·laborar amb El Periódico i el Via lliure de RAC1, dues activitats molt divertides però que requereixen una mica de temps per fer-les amb cara i ulls. Per sort (per veure-ho pel costat positiu) a l'octubre van tancar el blog que escrivia a El Mundo i vaig poder anar menys estressat. Però tampoc és que ho hagi notat gaire, perquè les meves dues feines han estat especialment actives darrerament (i per això el blog ha continuat amb serveis mínims). No m'entretindré explicant-vos els nous projectes que he iniciat al laboratori perquè seria massa tècnic, i dels literaris encara no us en puc donar detalls, així que us haureu de fiar de la meva paraula.

Sí que puc dir que aquest any m'he embolicat en un tema que m'està xuclant molta energia, com us mig havia anunciat, i que avança a bon ritme. És un repte molt divertit que veurem al llarg dels propers mesos si es converteix en realitat o no (sóc optimista). A vegades paga la pena prendre certs riscs... L'altre projecte literari inesperat de la segona meitat del 2011 ha estat deixar-me enganyar per un amic a fer de co-editor d'un recull de narracions, cosa que m'està traient més temps del que em pensava però que a la vegada em permet aprendre un munt. Com per exemple que se't posen per corbata quan has d'editar el text d'algú que escriu molt millor que tu. I que n'hi ha que encara que escriguin pitjor no volen sentir els teus consells... En fi, els escriptors som gent curiosa.

A part d'això, el 2011 ha estat literàriament l'any del meu tercer llibre de divulgació, que ara està en fase de correccions després de dotze mesos de recerca i redacció. Sortirà el 2012, espero, però encara hem de fer-hi alguns canvis, així que no es publicarà durant el primer trimestre com estava previst inicialment. Va sobre els impactes ètics i socials dels nous descobriments científics i espero que sigui un llibre que, sense deixar de ser per a tots els públics, com els altres, faci pensar una mica. Ja n'anirem parlant. I mirant enrere, el 2011 vaig publicar una novel·la juvenil i un llibre de lliçons d'anglès, tots dos a mitges. També és a mitges el de divulgació, cosa que vol dir que des d'El joc de Déu (que, per cert, va guanyar el Premi Ictineu aquest any) no publico res en solitari. A veure si ho arreglo aviat.

Al blog he reduit l'extensió i freqüència de les entrades, comparat amb l'any passat, però he estat més actiu al twitter (i de rebot al facebook), on puc dir coses (espero que) interessants sense haver d'invertir tant de temps. Bé, la veritat és que en 140 caràcters la majoria de vegades no escric res profund, però almenys puc penjar fotos com la que encapçala aquest post...

Precisament piulava al twitter que en els darrers quatre anys he vist gairebé 1400 pel·lícules (segons diuen els arxius del videoclub al qual estem subscrits) i he llegit molt menys llibres, una altra conseqüència d'anar de bòlit (s'acaba més ràpid una pel·li que un llibre). Els d'El Periódico em van demanar que votés en el seu llistat de llibres de l'any, però em sembla que hagués fet més bona feina en el top ten cinematogràfic, sobretot si tenim en compte que acostumo a llegir llibres endarrerits i que la fracció interessant de la collita actual no me l'he acabada ni de bon tros.

El 2012 comença amb moltes esperances i un grapat de projectes, tant científics com literaris, esperant sobre la taula dels qui tenen poder i criteri per donar-los llum verda. És curiós com s'assemblen els mecanismes de les meves dues professions, des del fet de passar-se el dia escrivint a haver de dependre d'un comitè d'experts que et doni el vist-i-plau. Esperem que al llarg de les properes setmanes rebi alguna bona notícia... I sinó seguirem endavant, com sempre!

I aquest era el meu resum del 2011. Espero que el 2012 sigui un bon any per a tots, malgrat que les coses no és que pintin gaire bé a nivell econòmic... Ens llegim.

18 comentaris:

Mr. Aris ha dit...

Estàs fet una super-star! home, es millor està enfeinat que no tenir res...que segueixis així. Bon any nou!

Jesús M. Tibau ha dit...

enhorabona pels projectes, tot un símbol de la teva vitalitat i creativitat

Joan ha dit...

Els projectes de futur sempre són una dosi d'energia. Apa, bon any!!

Clidice ha dit...

Així m'agrada! que algú acapari tanta feina ens dóna als altres un marge de relax important ;) Que tinguis un bon any i abraçades a la familia :)

Allau ha dit...

Bon any, màquina!

Sergi ha dit...

A veure Macip, només em queda un llibre teu a la lleixa de pendents i ja està a la rampa de sortida, a veure si espavilem. Que noooo, que és conya. Caram, si és que no pares. A més, veig que tindrem entrega aquest any, però tocava novel·la, i serà divulgació. Bé, tocava perquè el darrer que vaig llegir era divulgació, però és que vaig desordenat.

1400 pel·lis, i ho diu com si això es fes en un tres i no res... tots els projectes, ara posat a editor... i la família què tal? I encara vas a les representacions teatrals de l'hereu en plan 'pare recorcholis' de les pel·lis americanes. Ets una bèstia parda. Molta sort en els teus projectes d'aquest any, i pren vitamines. Quan ho has dit t'anava a comentar que ens fessis cinc cèntims sobre els projectes científics, que aquí no ho fas massa... però millor ho deixem per un any amb menys feina...

kweilan ha dit...

Està bé tenir projectes i tots tan interessants. Felicitats i que tots vagin bé!

Thera ha dit...

Jo també penso que està bé està enfeinat! Projectes i tirar endavant!!
De fet amb el títol de la teva entrada he visualitzat el conillet atrafegat i rondinaire de l'Alícia.
Bon any i ja de passada Bons reis!!!

Deric ha dit...

Continuo dient que ets un home del Renaixement. Com pots fer tantíssimes coses????
Segur que el 2012 et serà també molt profitós

Elfreelang ha dit...

Et desitjo un 2012 ple d'èxits! i endavant amb tots els projectes!

Montse ha dit...

No, no arribes tard, encara em dones temps a mi de desitjar-te uns Bons Reis! i bé, que continuïs tan (hiper)actiu com ens tens acostumats.

Una abraçada!

Príncep de les milotxes ha dit...

Que ete duguen moltes coses Salvador; molta gent està pendent de tu i això és un esperó per treballar.

Una abraçada del Princep i família...

Marta ha dit...

Admiro el teu entusiasme, et vaig seguint malgrat la meva manca de comentaris. Vam llegir "Les grans epidèmies...." al Club de Lectura que porta la Susanna, vam tenir un col·loqui super-interessant! Vinga, endavant i Bon Any!

Ferran Porta ha dit...

Resumir tooota aquesta activitat en una sola paraula, intens, està molt ben vist. Altres coses no sé, però intens sense dubte! SM, el senyor que no parava mai :)

Bon any!

Anònim ha dit...

1400 pelis en 4 anys?!! jo ni tan sols arribo a les 1000 en tota la meva vida!! (que recordi...)

Salvador Macip ha dit...

Gràcies a tots pel bostre suport!

XeXu, ja saps que tenir-te entretingut llegint els meus llibres és un dels meus objectius! No pateixis que alguna cosa de ficció caurà aquest any (espero!). I a la família no li escatimo res: no em perdo cap representació de l'hereu! :).

Marta, ja m'ha explciat la Susanna l'èxit del club de lectura. Gràcies per participar-hi!

GM Newgrange ha dit...

Ja diuen que més val tard que mai... i deu ser cert.
Noi, això teu és un no parar... i la de coses que tens encara a la recàmera i que hauràs de buscar la manera d'anar-les encabint en tot aquesta vida frenètica. Si els dies tinguessin trenta-sis hores la cosa no milloraria, perquè segur que les ocuparies totes.
Jo et recomanaria passar una temporada a Ki, però darrerament els alteradors van molt buscats i qui sap si no s'acabarà perdent la connexia amb els kiïtes...
Petons i bon 2012!!!
:)

PS. Sempre m'intriga això de les paraules aleatòries que apareixen a l'apartat "comprovació de paraules". M'acaba de sortir "ablede", deu tenir relació amb la teva excel·lent habilitat com a comunicador... ;)

viu i llegeix ha dit...

en la teva feina de cientific, de ben segur que els teves dots d'escriptor et són de gran ajuda.... Generalment s'enduen els ajuts ( europeus o nacionals) els porjectes més ben redactats , no pas les millors idees. I quants cientifcs no hem sentit dient allò tan tòpic " no sé escriure, sóc de ciencies, jo"... per si et queda algun microsegon de temps a la teva vida, podries engegar un projecte per inculcar la importancia del llegir i escriure com cal al sector tecnico-científic.

Per cert, en el teu planeta la gent dorm? bon any!!